Mojráček: Proč by měly děti sportovat?

https://www.blog.mojra.cz/post/600

Autor: Psychologická poradna| Jak podporovat aktivní životní styl od útlého věku? Jaký má sport vliv na fyzický i duševní vývoj dětí? 


Ve škole si paní učitelka s dětmi povídala o zdravém životním stylu. Každoročně škola pořádala projektový den, na kterém měly děti předvést ostatním, co dělají pro své zdraví. Každá třída si pak měla vybrat jedno zaměření. Ve třídě od Mojráčka byli samí sportovci, a tak si odhlasovali, že každý předvede, jakému sportu se věnuje. Na přípravu měly děti skoro dva měsíce, měly vytvořit prezentaci svého sportu, jak často musí trénovat, mohli pouštět nějaká videa apod. Všichni se na to moc těšili.

 


Na konci týdne se děti domluvily, že si o obědové pauze dají sraz na hřišti za školou, a domluví se, kdo co připraví a jaký sport bude každý z nich prezentovat. Ti, kteří se věnují stejnému sportu, spolu budou spolupracovat. Mojráček si všiml, že jediná Tereza se do plánování nezapojovala a tvářila se moc smutně. A tak se ji Mojráček zeptal, na jaký sport chodí ona. „Na žádný,“ odpověděla Tereza, „maminka mě vždy brala jen do divadel, na výstavy, a chodím do výtvarného kroužku, ale nesportuju…“ Pak se Mojráčkovi svěřila, že moc ráda plave. Mojráček dostal nápad, o kterém si promluvil s paní učitelkou v hodině tělocviku. I když ve škole nenabízeli kroužek plavání, paní učitelka se rozhodla, že bude Terezu po vyučování soukromě trénovat, protože sama plavala. Tereza tak začala chodit na hodinu plavání každý den. Nejprve ji to moc dobře nešlo, ale s každým dalším a dalším tréninkem se zlepšovala. Její spolužáci byli nadšení, že se Tereza postupně začala zapojovat do projektu, na kterém společně všichni pracovali a moc ji v jejím novém koníčku podporovali.

 


Dva měsíce utekly jak voda a nastal den D. Každá třída měla možnost prezentovat svůj projekt. Mojráček se na tento den pečlivě připravoval s kamarádem, se kterým chodil na tenis. Ukázali spolužákům, jak se to hraje, co je potřeba mít za vybavení, jak časově náročné to je. Kluci, kteří chodili na fotbal, uspořádali zápas a předvedli svou sbírku dresů. No a Terka, ta se mohla pochlubit svou první medailí z plavání, kterou před nedávnem získala. Byl to den plný zábavy.

 


Mojráček pak večer rodičům vyprávěl, co zajímavého se dozvěděl z projektů ostatních tříd. „Ale myslím si,“ prohlásil Mojráček, „že určitě nejzábavnější byl projekt naší třídy. Protože děti si mohli vyzkoušet to, co neznali a taky potkaly spoustu jiných kamarádů.“ Pak ještě vyprávěl o tom, že i jejich paní učitelka kdysi chodila na gymnastiku, a dokonce jim předvedla, co umí. To byla panečku podívaná!

 

 

Tipy a rady pro rodiče

 

  • Dnes děti zažívají více stresu než dříve a sportování je nejpřirozenější cestou jak stres a úzkost odbourávat.
  • Pravidelný pohyb a sport by měl být pro rodiče prioritou číslo jedna.
  • Díky sportu děti posilují své fyzické zdraví a kondici, získávají nové dovednosti, kamarády, učí se např. týmové spolupráci.
  • Díky sportu se děti naučí zvládat neúspěch, což je důležitým krokem v jejich vývoji.
  • Rodiče by měli jít svým dětem příkladem, pokud chtějí, aby byli aktivní, musí být i oni sami. Při sportu spolu může rodina trávit společný čas, dochází k upevňování rodinných vztahů. 
Text vznikl ve spolupráci s Mgr. et Mgr. Veronikou Pavliskovou, psycholožkou online poradny MOJRA




Časopis pro děti Mojráček si můžete přečíst nejen online, ale také v tištěné podobě. 




Právě jste četli článek: Mojráček: Proč by měly děti sportovat? 

Komentáře

  • Připojte se do diskuze.
    Zadéjte Váš kometář.

  • Avatar

Podobné články



Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Boženy Němcové Opava

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Boženy Němcové Opava

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Boženy Němcové v Opavě. Přímo ve škole jsme natočili rozhovor s paní ředitelkou Mgr. Ivanou Lexovou, která s námi otevřeně sdílela své postřehy a zkušenosti týkající se duševního zdraví dětí ve školním prostředí. Na co jsme se ptali?Jaká je role učitelů v péči o psychiku...

Pokračovat ve čtení

Mojráček do škol: Základní škola Boženy Němcové Opava

Mojráček do škol: Základní škola Boženy Němcové Opava

Zážitky, které mají smysl, si děti pamatují nejvíc. A právě o to se snažíme v rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu Mojráček do škol, který realizujeme ve spolupráci se zdravotní pojišťovnou RBP. Tentokrát jsme zamířili do Základní školy Boženy Němcové v Opavě, kde jsme strávili čtyři hodiny s žáky 3. a 4. ročníku. Společně jsme se ponořili do světa emocí, mezilidské komunikace a zdravého vyjadřování pocitů – témat, kter...

Pokračovat ve čtení

Rodičovské vyhoření: Jak ho rozpoznat a předcházet mu?

Rodičovské vyhoření: Jak ho rozpoznat a předcházet mu?

Autor: psychologická poradna | Rodičovské vyhoření | tipy psychologa | Proč k němu dochází a co dělat když nastane?"Děti nejsou šťastné, když nemají co ignorovat. A proto byli stvořeni rodiče." – Marlene Dietrich Být rodičem je nesmírně náročný, ale zároveň nejkrásnější životní úkol. Péče o děti, neustálé uspokojování jejich potřeb a snaha o vytvoření harmonického rodinného prostředí vyžadují obrovské nasazení. Rodičovství při...

Pokračovat ve čtení

Psychologové portálu Mojra.cz

Štítky


Objednejte si konzultaci ještě dnes!    Objednat