Autor: Psychologická poradna| Jak podporovat aktivní životní styl od útlého věku? Jaký má sport vliv na fyzický i duševní vývoj dětí?
Ve škole si paní učitelka
s dětmi povídala o zdravém životním stylu. Každoročně škola pořádala
projektový den, na kterém měly děti předvést ostatním, co dělají pro své
zdraví. Každá třída si pak měla vybrat jedno zaměření. Ve třídě od Mojráčka
byli samí sportovci, a tak si odhlasovali, že každý předvede, jakému sportu se
věnuje. Na přípravu měly děti skoro dva měsíce, měly vytvořit prezentaci svého
sportu, jak často musí trénovat, mohli pouštět nějaká videa apod. Všichni se na
to moc těšili.
Na konci týdne se děti
domluvily, že si o obědové pauze dají sraz na hřišti za školou, a domluví se,
kdo co připraví a jaký sport bude každý z nich prezentovat. Ti, kteří se
věnují stejnému sportu, spolu budou spolupracovat. Mojráček si všiml, že jediná
Tereza se do plánování nezapojovala a tvářila se moc smutně. A tak se ji
Mojráček zeptal, na jaký sport chodí ona. „Na žádný,“ odpověděla Tereza,
„maminka mě vždy brala jen do divadel, na výstavy, a chodím do výtvarného
kroužku, ale nesportuju…“ Pak se Mojráčkovi svěřila, že moc ráda plave.
Mojráček dostal nápad, o kterém si promluvil s paní učitelkou
v hodině tělocviku. I když ve škole nenabízeli kroužek plavání, paní
učitelka se rozhodla, že bude Terezu po vyučování soukromě trénovat, protože
sama plavala. Tereza tak začala chodit na hodinu plavání každý den. Nejprve ji
to moc dobře nešlo, ale s každým dalším a dalším tréninkem se zlepšovala.
Její spolužáci byli nadšení, že se Tereza postupně začala zapojovat do
projektu, na kterém společně všichni pracovali a moc ji v jejím novém
koníčku podporovali.
Dva měsíce utekly jak voda
a nastal den D. Každá třída měla možnost prezentovat svůj projekt. Mojráček se na
tento den pečlivě připravoval s kamarádem, se kterým chodil na tenis.
Ukázali spolužákům, jak se to hraje, co je potřeba mít za vybavení, jak časově
náročné to je. Kluci, kteří chodili na fotbal, uspořádali zápas a předvedli
svou sbírku dresů. No a Terka, ta se mohla pochlubit svou první medailí
z plavání, kterou před nedávnem získala. Byl to den plný zábavy.
Mojráček pak večer rodičům
vyprávěl, co zajímavého se dozvěděl z projektů ostatních tříd. „Ale myslím
si,“ prohlásil Mojráček, „že určitě nejzábavnější byl projekt naší třídy.
Protože děti si mohli vyzkoušet to, co neznali a taky potkaly spoustu jiných
kamarádů.“ Pak ještě vyprávěl o tom, že i jejich paní učitelka kdysi chodila na
gymnastiku, a dokonce jim předvedla, co umí. To byla panečku podívaná!
Tipy a rady pro rodiče
|
Zadéjte Váš kometář.