Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠG Vítkov

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠG Vítkov

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou, jsme zavítali na ZŠG ve Vítkově. Součástí návštěvy byl také rozhovor s ředitelkou školy Mgr. Blankou Váňovou, se kterou jsme otevřeli několik důležitých otázek: Jak je vnímáno duševní zdraví dětí a duševní zdraví na školách? Jaká je role školy v komunikaci s rodi...

Pokračovat ve čtení

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Dr. E. Beneše Bohumín

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Dr. E. Beneše Bohumín

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Dr. E. Beneše v Bohumíně.   Součástí návštěvy byl také rozhovor s ředitelkou školy Mgr. Barborou Bolcarovičovou, se kterou jsme otevřeli několik důležitých otázek: Jak je vnímáno duševní zdraví dětí a duševní zdraví na školách? Jaká je role školy v kom...

Pokračovat ve čtení



Mojráček do škol: Základní škola Dr. E. Beneše Bohumín

Mojráček do škol: Základní škola Dr. E. Beneše Bohumín

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu  Mojráček do škol, který realizujeme ve spolupráci se  zdravotní pojišťovnou RBP , jsme tentokrát zavítali na Základní školu  Dr. E. Beneše Bohumín   Do programu se zapojilo celkem 50 žáků 2. a 3. ročníku . Pro každou třídu byl připraven samostatný dvouhodinový blok, tedy dohromady čtyři vyučovací hod...

Pokračovat ve čtení

(Ne)viditelné emoce – Jak poznat, že dítě není v pořádku?

(Ne)viditelné emoce – Jak poznat, že dítě není v pořádku?

Autor: psychologická poradna | (Ne)viditelné emoce – Jak poznat, že dítě není v pořádku? | tipy psychologa |Většina rodičů si představuje domov plný dětského smíchu a bezstarostné hry. Ale někdy se stane, že tato radost utichne. Vaše dítě, které bylo kdysi plné energie, se najednou stáhne do sebe. Úsměv, který jste znali, zmizí, v očích se ztratí jiskra a oblíbené hračky, které ho dříve bavily, zůstávají bez povšimnutí v koutě po...

Pokračovat ve čtení



Jak děti čtou naše emoce?

Jak děti čtou naše emoce?

Autor: psychologická poradna | Jak děti čtou naše emoce? | tipy psychologa |Znáte ten moment, kdy se zdá, že vaše dítě vycítí vaši náladu dřív, než si ji sami vůbec uvědomíte? Je to fascinující… Pokud jste napjatí, jako by dítě přebralo vaši úzkost, a když se vaše tvář rozzáří radostí, jeho úsměv je okamžitou, nakažlivou ozvěnou. Děti nejsou jen pasivními pozorovateli světa. Jsou to mimořádně vnímavé bytosti, které bych...

Pokračovat ve čtení

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelem ZŠ Ke Studánce v Orlové-Lutyni

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelem ZŠ Ke Studánce v Orlové-Lutyni

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Ke Studánce v Orlové-Lutyni.   Součástí návštěvy byl také rozhovor s ředitelem školy Mgr. Robertem Kaletou, se kterým jsme otevřeli několik důležitých otázek: Jak je vnímáno duševní zdraví dětí a duševní zdraví na školách?Jaká je role školy v komunikaci s rodiči?Jak pa...

Pokračovat ve čtení



Kamarádi se nehádají… nebo ano?

Kamarádi se nehádají… nebo ano?

Autor: psychologická poradna | Děti ve škole a školce | tipy psychologa | Jak zvládat konflikty ve školce a ve škole?Jak zvládat konflikty ve školce a ve škole?Mezi kamarády, ať už v dospělém nebo dětském světě, jsou hádky jednoduše přirozenou a běžnou součástí. U dětí jde o téměř nevyhnutelný jev, který doprovází jejich sociální vývoj. Ať už jde o neshody při hře, kde se děti učí dělit se o hračky a respektovat pravidla svá i ostatních...

Pokračovat ve čtení

Mojráček do škol: Základní škola Ke Studánce Orlová-Lutyně

Mojráček do škol: Základní škola Ke Studánce Orlová-Lutyně

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu Mojráček do škol, který realizujeme ve spolupráci se zdravotní pojišťovnou RBP, jsme tentokrát zavítali na Základní školu Ke Studánce v Orlové-Lutyni   Do programu se zapojilo celkem 65 dětí z 2. a 3. ročníku. Pro každou třídu byl připraven samostatný dvouhodinový blok, tedy dohromady čtyři vyučovací hodiny plné her, diskusí a praktických ukázek. Tématem bylo „Komunikace a...

Pokračovat ve čtení



Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Ilji Hurníka v Opavě

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Ilji Hurníka v Opavě

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Ilji Hurníka v Opavě. Součástí návštěvy byl také rozhovor s ředitelkou školy Mgr. Monikou Jarošovou, která dlouhodobě podporuje otevřenou komunikaci o duševní pohodě dětí. V rozhovoru jsme otevřely několik důležitých otázek:Jak se mění vnímání duševního zdraví dětí v průbě...

Pokračovat ve čtení

Mojráček do škol: Základní škola Ilji Hurníka Opava

Mojráček do škol: Základní škola Ilji Hurníka Opava

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu Mojráček do škol, který realizujeme ve spolupráci se zdravotní pojišťovnou RBP, jsme tentokrát zavítali na Základní školu Ilji Hurníka v Opavě. Programu se zúčastnilo 60 dětí, které jsme rozdělili do dvou skupin podle věku a tématu:2. ročníky se zaměřily na komunikaci ve třídě, vztahy mezi spolužáky a vytváření bezpečného třídního kolektivu.4. ročníky se věnovaly tématu šikany a jej...

Pokračovat ve čtení



Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s metodikem prevence ZŠ Boženy Němcové Opava

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s metodikem prevence ZŠ Boženy Němcové Opava

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Boženy Němcové v Opavě. Přímo ve škole jsme natočili rozhovor s paní Mgr. Pavlou Sitmalidisovou, metodičkou prevence, která s námi otevřeně sdílela své postřehy a zkušenosti týkající se duševního zdraví dětí ve školním prostředí. Na co jsme se ptali?Jaké psychické...

Pokračovat ve čtení

Jak podpořit emoční rozvoj dítěte už od školky?

Jak podpořit emoční rozvoj dítěte už od školky?

Autor: psychologická poradna | Emoční rozvoj dítěte | tipy psychologa | Proč je důležité pojmenovávat emoce?Emoční rozvoj dítěte představuje důležitý základ pro jeho celkový harmonický vývoj. Od prvních okamžiků života člověka je nezbytné věnovat zvýšenou pozornost tomu, jak vnímá, vyjadřuje a zpracovává své emoce. Předškolní období je charakteristické hravostí a otevřeností dítěte a jeví se jako ideální čas pro podporu emoční inteligen...

Pokračovat ve čtení



Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Boženy Němcové Opava

Jak pečovat o duševní zdraví dětí ve školách? Rozhovor s ředitelkou ZŠ Boženy Němcové Opava

V rámci našeho preventivně-vzdělávacího programu „Mojráček do škol“, který realizujeme ve spolupráci s RBP, zdravotní pojišťovnou jsme zavítali na Základní školu Boženy Němcové v Opavě. Přímo ve škole jsme natočili rozhovor s paní ředitelkou Mgr. Ivanou Lexovou, která s námi otevřeně sdílela své postřehy a zkušenosti týkající se duševního zdraví dětí ve školním prostředí. Na co jsme se ptali?Jaká je role učitelů v péči o psychiku...

Pokračovat ve čtení

Fenomén pick-me-girl: Jak jej poznat?

Fenomén pick-me-girl: Jak jej poznat?

 Poslechněte si článek jako audio: Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání zvuku. Tento fenomén se začíná rozšiřovat až v posledních pár letech. Možná jste o něm nikdy neslyšeli. Možná už teď přesně víte, o čem bude náš dnešní článek pojednávat. A možná patříte do té skupiny lidí, která ho zná moc dobře, i když neví, že se takto dané situace nazývají.Pojmem „pick-me girl“ se označuje dívka nebo žena...

Pokračovat ve čtení



Jak poznat, že má o mě žena zájem?

Jak poznat, že má o mě žena zájem?

 Poslechněte si článek jako audio: Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání zvuku. Léto se blíží a s ním i řada příležitostí, jak se seznámit. Venkovní festivaly, oslavy, bary a další letní události k tomu vyloženě vybízí. Ať už patříte spíše k ostýchavějším nebo jste rozený střelec, který jde na jistotu, měli byste umět rozeznat signály, které vám ženy dávají. Přeci jen na prvním dojmu záleží a...

Pokračovat ve čtení

SYNDROM POŘEZANÉHO ZÁPĚSTÍ: Sebepoškozování u dětí a dospívajících

SYNDROM POŘEZANÉHO ZÁPĚSTÍ: Sebepoškozování u dětí a dospívajících

 Poslechněte si článek jako audio: Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání zvuku. Sebepoškozování (automulitace) je záměrné ubližování sama sobě různými způsoby. Často bývá označováno jako syndrom pořezaného zápěstí (wrist cutting syndrome), který se rozvíjí vlivem silných emocí jako jsou úzkost, vnitřní zmatek, pocity viny, zloba apod. Prostřednictvím sebepoškozování se mnoho dospívajících snaží upozornit na...

Pokračovat ve čtení



Kamarádi na prvním místě a já jako partnerka strádám

Kamarádi na prvním místě a já jako partnerka strádám

 Poslechněte si článek jako audio: Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání zvuku. Pravděpodobně každá žena chce být pro svého muže favoritkou a na pozici číslo jedna. A to i v případě, že se musí měřit s jeho kamarády a přáteli. Zkrátka vždy chceme, aby nám náš muž dal přednost. Je to ale správné? Neexistují snad momenty, kdy je v pořádku být až na druhém místě? Jak je to vlastně s „prvním místem...

Pokračovat ve čtení

Introvert vs. extrovert, jaký je rozdíl v jejich osobnosti a jací jsou v partnerském vztahu?

Introvert vs. extrovert, jaký je rozdíl v jejich osobnosti a jací jsou v partnerském vztahu?

 Poslechněte si článek jako audio: Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání zvuku. Extrovert či introvert, to je oč tu běží. Jistě jste tyto dva protichůdné pojmy již slyšeli. Ale co doopravdy znamenají, jaký je jejich význam? Mnoho definic zjednodušuje odpověď na tuto otázku na soud, že se extrovert raději obklopuje lidmi, nebo na to, že introvert je spíše málomluvný. Kde je ale jádro rozdílu mezi těmito dvěma charakteristika...

Pokračovat ve čtení



Nebojte se komunikace se zdravotně postiženými!

Nebojte se komunikace se zdravotně postiženými!

Dnešním tématem je kontakt se zdravotně postiženými. Může se jednat o postižení dětí i dospělých. Při komunikaci s nimi se můžeme cítit nesví, nevíme, co od nich očekávat a jak se chovat, aby to přijali. Jak s nimi správně komunikovat? Jaké má komunikace s nimi specifika? A jak se asi cítí při komunikaci oni? My jsme pro vás tyto odpovědi našli a věnovali jim celý článek.Při komunikaci se zdravotně postiženými je dobré držet se něk...

Pokračovat ve čtení

Terapie pro dospívající a adolescenty

Terapie pro dospívající a adolescenty

Ještě vám nebylo 18 let, ale cítíte, že byste potřebovali psychoterapii? Nechcete situaci sáhodlouze probírat s rodiči, ale chcete se k ní nejprve postavit sami čelem? Nebo snad vaše dítě navštěvuje psychologa či terapeuta a vy jako rodič nevíte, co si o tom myslet? Přinášíme vám souhrn informací, které se vám v těchto případech mohou hodit. Jak je to s věkem?Jednou z prvních otázek, kterou si mladiství pokládají je ta, zda se ...

Pokračovat ve čtení



Psychologové portálu Mojra.cz

Štítky


Objednejte si konzultaci ještě dnes!    Objednat